duminică, 19 iunie 2011

Din nou pe drumuri, Croatia

Asa cum mentionat in articolul de ieri, astazi de dimineata, ne pregateam pentru a ne continua calatoria catre Baska Voda, plecand din Belgrad. Dupa ce ne-am impachetat totul, gazda ne-a condus la autostrada, unde ne-am despartit. Cam 5 ore de acum in colo am mers pe autostrada. Pe drum ce sa facem? Admiram privelistea si rezolvam Cubul Rubik. Am oprit la o benzinarie inainte de granita unde am luat micul dejun si ulterior am trecut granita inspre Croatia. La putin timp dupa granita peisajul monoton al autostrazii a fost inlocuit de un drum plin de peisaje superbe si tunele care se intindeau pe kilometri intregi. Evident, am gresit drumul la vreo 15 km de Baska Voda si a trebuit sa ne intoarcem 10 minute. Cand am ajuns aproape de oras, in varful muntelui, marea se  intindea cat vedeam cu ochii, orasul fiind situat pe Coasta Dalmatiei. Am intrat in oras si dupa cateva incercari esuate, am gasit un domn care stia engleza si ne-a spus unde se afla hotelul nostru, intitulat "Haus Bilić". Cand am ajuns la hotel am fost intampinati de proprietara, care vorbea foarte bine limba engleza, lucru bun. Aceasta ne-a prezentat camera noastra care, spre uimirea noastra, era mai mare decat apartamentul nostru din Bucuresti. Camera, sau mai bine zis apartamentul, avea per total 7 camere si era echipata cu aparatura de ultima generatie. Aceasta avea vedere la mare, era situata la etajul 1 si, mai presus de toate, era mult peste apartamentul inchiriat in Belgrad, chiar daca a costat cu 30 Euro mai mult. In ansamblu era perfect. Am coborat pe scari iar parintii si-au inceput discutia cu dumneaei in timp ce eu ma jucam cu fratiorii mei, afland cateva informatii interesante precum faptul ca tot "hotelul" era defapt casa dumneaei, pe care a transformat-o intr-un hotel de 3 stele. Deoarece nu mai mancasem ceva consistent de mult timp, proprietara ne-a recomandat un restaurant. Toti eram satui de mersul cu masina, asa ca am plecat pe jos. Dupa o jumatate de ora de mers am ajuns in port, unde am admirat marea, dar am gasit si restaurantul. Ne-am asezat la o masa a restaurantului "Karlo", unde nu am mai avut problema din Serbia. Chelneritele erau amabile si ne-am inteles foarte bine. Ca sa nu mai spun ca desertul a fost gratis, deoarece eram cazati la Haus Bilić. Una dintre chelnerite ne-a condus acasa cu masina ei si i-a recomandat tatalui meu o cafenea foarte buna. Acum este clar ca nu numai in Serbia, ci si in Croatia majoritatea oamenilor sunt amabili, spre deosebire de Romania, unde banii conteaza. Cand am ajuns acasa, nu stiam cum sa deschidem usa de la intrarea in hotel, insa, dupa putin timp ne-am dat seama ca sistemul era acelasi ca si cel de la usa casei din Belgrad. Nu cred ca o sa mai am ce sa scriu in zilele ce urmeaza, insa daca o sa fie ceva interesant de zis cu siguranta am sa scriu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu