joi, 23 iunie 2011

Cu masina spre Split

Astazi, 22 iunie, pe la orele pranzului, ne pregateam de plecarea catre Split, al doilea oras ca marime din Croatia. Drumul a durat cam o ora si nimeni nu s-a plictisit, 70 km fiind foarte putin in comparatie cu drumul facut in alte zile. De aceasta data GPS-ul intradevar ne-a ajutat, fara el cred ca ne-am fi invartit o ora pana cand gaseam Palatul lui Diocletian, cel mai important obiectiv turistic din Split, acesta datand din perioada romanilor. Pe marginea soselei puteam vedea palmieri uriasi ce strapungeau cerul. Am parcat deci masina intro parcare, platita desigur precum oricare alta din Croatia. Prima data am intrebat pe cineva unde era intrarea, o informatie destul de importanta. Spre surprinderea noastra, la prima vedere, intrarea nu iesea in evidenta cu nimic. Uitandu-ne mai de aproape, intrarea avea usile fortificate iar inauntru, cat vedeai cu ochii, erau magazine de suveniruri. Un sfert de ora ne-am uitat la suveniruri. Dupa care am intrat in curtea interioara a palatului, intrarea fiind libera. Aici am admirat tot ce ne inconjura. Coloanele, realizate in stil corintic, puteau fi intalnite la tot pasul. Am stat acolo cam 3 sferturi de ora, dupa care am iesit si ne-am asezat la un restaurant, "Luna". Acesta la prima vedere se prezenta foarte bine, insa, restaurantul nu ne-a satisfacut si nu il recomand nimanui, mancarea a venit tarziu, calitatea mancarii a fost acceptabila, insa, portiile erau foarte mici. Cat asteptam mancarea ce sa facem? Incercam sa ne cataram intr-un palmier. Fratiorul meu cel mai mic a gasit intr-una dintre asa zisele frunze ale palmierului un mic elefentel, acesta l-am considerat cu totii cel mai bun suvenir. Normal ca aceasta incercare s-a lasat si cu cateva julituri, dar, asta e, suntem si noi copii. Dupa ce am mancat, ne-am indreptat catre port ca sa vedem vaporasele, pe drum am intalnit si niste romani, mare bucurie pe capul nostru sa mai vorbim romana cu cineva dupa atata timp. Am ajuns in port si am vazut 2 vapoare acostand si unul tocmai plecand. Am mai facut cateva poze si am plecat. La iesirea din parcare ni s-a spus, printre altele, cat am stat, adica 3 ore. Cu tot cu drum, mini-excursia a durat 7 ore, timp care a trecut foarte repede. Ieri nu am prea avut ce sa scriu, insa, maine o sa scriu despre o alta mini-excursie, de data aceasta in Brela.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu